فروشگاه ایرانی

 
 
 
 
 
شهریور 1388 - خبر هایی از دنیایی بازیگران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اکران نیمه دوم سال با نمایش آثار کارگردانان مطرح رونق می‌گیرد

 با حضور کارگردانان مطرح سینما و نمایش آثارشان در سینماها، در نیمه دوم سال سینمای ایران با رونق بیشتری روبه‌رو خواهد شد. مسعود کیمیایی، رسول صدرعاملی، بهروز افخمی، محمدمهدی عسگرپور، پرویز شهبازی، عزیزالله حمیدنژاد، واروژکریم مسیحی، داریوش مهرجویی، فرزاد موتمن، ابوالحسن داوودی، حمید نعمت‌الله، مازیار میری و... از جمله کارگردانان مطرح سینمای ایران هستند که آخرین ساخته‌های‌شان یا آماده نمایش شده و یا در آخرین مراحل فنی برای آماده شدن قرار دارند که پیش‌بینی می‌شود با حضور این کارگردان‌ها و آثارشان ،سینمای ایران با رونق خوبی مواجه شود. 
 

 مسعود کیمیایی و محمد مؤید در پشت صحنه فیلم محاکمه در خیابان


مسعود کیمیایی و محاکمه در خیابان
«محاکمه در خیابان» آخرین ساخته مسعود کیمیایی که به تازگی پروانه نمایش گرفته است بر اساس اعلام فیلمیران پخش کننده این فیلم در موقعیتی مناسب روانه اکران عمومی سینماها خواهد شد.
«محاکمه در خیابان» آخرین اثر مسعود کیمیایی است که شکل روایی آن با 27 فیلم ساخته‌ شده‌اش در نزدیک به 50 سال متفاوت است. این فیلم، اپیزودیک نیست اما سه روایت از سه داستان را در هم که با یک لحن و لهجه است، می‌گوید. با همان لحن دوربین و شکل‌ و فرم فیلم‌های دوره سیاه و سفید مسعود کیمیایی.
نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حامد بهداد،‌ پولاد کیمیایی و... بازیگرانی هستند که در آخرین ساخته مسعود کیمیایی حضور داشته‌اند. 
 

 


رسول صدرعاملی: «شب» و «هرشب تنهایی»
فیلمهای شب و هرشب تنهایی از ساخته‌های رسول صدرعاملی از دیگر آثاری هستند که قرار است به زودی در سینماها به‌نمایش درآیند.
این دو فیلم که به موضوع زائران حرم امام رضا (ع) می‌پردازد با حضور بازیگران مطرحی از نسل‌های مختلف سینمای ایران تولید شده‌اند، عزت‌الله انتظامی، مرحوم خسرو شکیبایی، لیلا حاتمی، امین حیایی و حامد بهداد بازیگران این دو ساخته رسول صدرعاملی هستند.
صدرعاملی تاکنون در صحبت‌هایی که درباره این دوفیلم داشته با اشاره به جمعیت میلیونی زائران حرم امام رضا (ع) گفته است که این فیلم از پتانسیل خوبی برای کشاندن مخاطب به سینماها دارد. البته به اعتقاد این کارگردان سینما به اندازه جمعیت، میلیون‌ها نفر دیگر در آرزوی زیارت حرم امام رضا(ع) قرار دارند.
همچنین باید یادآوری کرد موفقیت دو فیلم «شب» و «هرشب‌تنهایی» در نمایش خود در جشنواره‌های جهانی و کسب جوایز تماشاگران از این جشنواره‌ها، نشان از این می‌دهد که مردم کشورهای مختلف با این دو فیلم ارتباط برقرار کرده‌اند.
فیلم «زندگی با چشمان بسته» دیگر ساخته رسول صدرعاملی نیز برای نمایش عمومی در سینماها آماده می‌شود. پخش این فیلم را فیلمیران بر عهده دارد و ترانه علیدوستی، حامد بهداد، پولاد کیمیایی و ... بازیگران اصلی این فیلم رسول صدرعاملی هستند. 
 

 پرویز شهبازی و محمد رضا فروتن پشت صحنه عیار 14


«عیار14» در پاییز
«عیار 14» آخرین ساخته پرویز شهبازی نیز قرار است پاییز در سینماها به نمایش درآید. علی سرتیپی مدیر شرکت سینمایی فیلمیران پیش از این در گفت‌وگویی با فارس گفته بود: تصمیم گرفته‌ایم فیلم سینمایی «عیار14» را در فصل پاییز اکران کنیم و این فیلم در بهترین موقعیت در این فصل به نمایش در می‌آید. به گزارش فارس،این فیلم که براساس فیلمنامه‌ای از شهبازی ساخته شده، در مورد مرد طلافرشی است که به دوست خود خیانت می‌کند و حالا پس از گذشت سال‌ها که رفیقش از زندان آزاد شده، ترس این را دارد که قربانی انتقام شود.
بنا به گزارش فارس، در این فیلم «محمدرضا فروتن» و «کامبیز دیرباز» نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند و پوریا پورسرخ، مهوش افشار‌پناه، مینا ساداتی و بهرنگ علوی دیگر بازیگران آن هستند.
فیلم در جشنواره بیست‌وهفتم فیلم فجر برنده جایزه ویژه هیئت داوران شد و مورد توجه منتقدان و کارشناسان سینمایی قرار گرفت. 
 

 بهروز افخمی و امین حیایی در نمایی از پشت صحنه فیلم سن پترزبورگ:عکاس/احمد رضا شجایی


بهروز افخمی: سن پترزبورگ و فرزند صبح
«سن‌پترزبورگ» آخرین ساخته بهروز افخمی نیز آخرین مراحل فنی را برای آماده نمایش شدن سپری می‌کند. پخش این فیلم را که تهیه کننده آن حمید اعتباریان است، فیلمیران برعهده دارد محسن تنابنده، پیمان قاسم خانی، الناز شاکردوست، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، ماه‌چهره خلیلی، کیانوش گرامی، سروش صحت، سیامک انصاری، امید روحانی، سیدابراهیم بحر‌العلومی، آرش تاج، بابک برزویه، اردشیر کاظمی، یوسف قربانی، علی اصغر طبسی، مهدی دانایی مقدم، نعیمه نظام‌دوست، مجید شهریاری ... و امین حیایی بازیگران اصلی این فیلم هستند و داستان این فیلم کمدی پرحادثه در مورد رفاقت، بلوف، عشق و ... است.
«سن پترزبورگ»، دهمین فیلم «بهروز افخمی» بعد از تفنگ‌های سحرگاه، عروس، روز فرشته، روز شیطان، عقرب(کارگروهی)، تختی، شوکران، گاوخونی و فرزند صبح است.
فرزند صبح دیگر ساخته بهروز افخمی پس از چند سال، همچنان خبری از نمایش نیست.
این فیلم که داستان آن برگرفنه از زندگی امام خمینی (ره) است با سرمایه‌گذاری موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام (ره) و شرکت عروج فیلم تولید شده است. 
 

 


«تردید» در عید فطر
فیلم سینمایی «تردید» عید فطر در گروه سینمایی عصر جدید اکران عمومی می‌شود، پخش «تردید» برعهده فدک فیلم است.
در خلاصه داستان «تردید» آمده است: پدر سیاوش در یک حادثه مرده و عموی او ثروت خانواده را در دست گرفته است. سیاوش به دخترعمه خود مهتاب علاقه دارد. او که هنوز از خبر درگذشت پدرش حیران است خبری عجیب‌تر می‌شنود. اینکه مادرش قصد دارد با عمویش ازدواج کند. سیاوش متوجه می‌شود مرگ پدر طبیعی نبوده و او را به قتل رسانده‌اند و ...بهرام رادان، حامد کمیلی، علیرضا شجاع‌نوری، مهتاب کرامتی، ترانه علیدوستی، کاوه کاویان، رزا آرایش، توفان مهردادیان و مهرداد فلاحتگر در این فیلم بازی کرده‌اند.
«تردید» در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر جوایز بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین کارگردانی را از بخش نگاه نو دریافت کرد 
 

 


هفت و پنج دقیقه محمد مهدی عسگرپور
«هفت‌و‌پنج دقیقه» آخرین ساخته محمد مهدی عسگر پور که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد از فیلم‌هایی است که احتمالا در نیمه دوم سال 88 به نمایش گذشته خواهد شد .پخش این فیلم را فیلمیران برعهده دارد و فیلمبرداری آن به طور کامل در فرانسه فیلمبرداری شده و در کنار دو بازیگر ایرانی‌اش رضا کیانیان و رضا عطاران، بازیگران فرانسوی چون ایزابل پاسکو،ملینا مورس،لیندا بوئنی،تام نوامبر، سونیا سوری، میشل بئاتریکس، سوفیان ساتو، مروان مکتو و ویکتور براتوویک به ایفای نقش می‌پردازند. داستان این فیلم ماجرای زندگی زن و مردی روایت می‌کند که وجه مشترکشان مهاجر بودنشان است و براساس اتفاقاتی که رخ می‌دهد به دوراهی مرگ و زندگی می‌رسند. 
 

 حمید نعمت ‌الله پشت صحنه بی پولی /عکاس علی نیک رفتار

 
«بی‌پولی» حمید نعمت‌الله
«بی‌پولی» ساخته حمید نعمت‌الله که سال گذشته به همراه فیلم درباره الی جایزه فیلم برگزیده تماشاگران را گرفت برای عیدسعید فطر اکران می‌شود.
به گزارش فارس، «بی پولی» یکی از پروژه‌های متفاوت سینمای ایران است که در آن به موضوع مشکلات و درگیری‌های یک زوج جوان با بی‌پولی و بیکاری پرداخته می‌شود.
فیلمنامه این اثر را نعمت‌الله و هادی مقدم‌دوست نوشته‌اند و بهرام رادان، لیلا حاتمی، حبیب رضایی، امیر جعفری، سیامک انصاری، بابک حمیدیان، افسانه بایگان، نادر فلاح، رضا رشیدپور، سوسن مقصودلو، جلال پیشوائیان، افشین سنگچاپ و فرهاد شریفی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. 
 

 


«آناهیتا»ی حمیدنژاد
فیلم آناهیتا ساخته عزیزالله حمید نژاد که به تازگی صداگذاری آن آغز شده نیز پائیز امسال توسط نمایشگران راهی پرده سینماها شود.
«حمیدنژاد» قصد دارد تا «آناهیتا» را بدون شرکت دادن در جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر مستقیما راهی اکران عمومی کند و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته این فیلم پائیز برای اکران آماده خواهد شد.
میترا حجار و شهاب حسینی نقش‌های اصلی «آناهیتا» را که فیلمی علمی و جوانگرایانه است، ایفا می‌کنند. حمیدنژاد فیلمنامه «آناهیتا» را بر مبنای بخش‌هایی از تحقیقات علمی ایموتو دانشمند نامدار ژاپنی (که معتقد است دعا و الفاظ خوب در مولکول‌های آب تاثیر می‌گذارد) نوشت و جلوی دوربین برد.دکتر ایموتو بخش‌هایی از تحقیقات علمی‌اش را در اختیار فیلم آناهیتا گذاشته است. دفتر تحقیقاتی ایموتو تأکید کرده که این همکاری به طور قطع، قدم مهمی در اجرای صلح در کره زمین خواهد بود. ایموتو معتقد است مولکول‌های در مقابل کلمات و افکار انسان‌ها، سریعا عکس‌العمل نشان می‌دهند.
در کنار دو بازیگر اصلی فیلم نرگس محمدی، پوریا پورسرخ و محمدرضا داودنژاد ایفای نقش کرده‌اند.
این فیلم به تهیه‌کنندگی حمیدنژاد در شیوا فیلم پارس تولید شده است 
 

 صداها،رضا کیانیان


«صداها»ی فرزاد موتمن
«صداها» آخرین ساخته فرزاد موتمن که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر بااستقبال خوبی از سوی منتقدان وتماشاگران مواجه شد نیز از فیلمهایی است که احتمالا در نیمه دوم سال به نمایش در می آید .پخش این فیلم را فیلمیران برعهده دارد .داستان آن در یک مجتمع مسکونی قتلی اتفاق می‌افتد و هر یک از همسایه‌ها به نحوی درگیر آن می‌شوند ... بازیگران این فیلم عبارتند از: آتیلا پسیانی، رویا نونهالی، پگاه آهنگرانی، میکائیل شهرستانی، نازنین فراهانی، شهین نجف‌زاده، طناز طباطبایی و رضا کیانیان. 
 

 


«زادبوم» ابوالحسن داوودی
«زادبوم» آخرین ساخته ابوالحسن داوودی که سال گذشته دربخش بین الملل جشنواره فیلم فجر حضور داشت از فیلمهای است که انتظار می‌رود در نیمه دوم سال جاری اکران شود.
این فیلم داستان زندگی چند خانواده در نقاط مختلف دنیاست که اتفاقی آنها را به هم پیوند می‌دهد.
عزت‌الله انتظامی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، بهرام رادان، مهدی سلوکی، پگاه آهنگرانی، هوشنگ توکلی و جمعی از بازیگران آلمانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. 
 

 


مهرجویی و کرم‌پور با فیلمی دردواپیزود
داریوش مهرجویی ومهدی کر م پور در غیاب مرحوم سیف الله دادنیزنیز فیلمی دو اپیزودی با عنوان «تهران در جستجوی زیبایی» را به پایان رسانده‌اند.
مهرجویی پیش از این درباره اپیزود «تهران تهران» به خبرگزاری فارس گفته بود: در حال حاضر تدوین این فیلم به پایان رسیده و ما در حال روتوش کردن و طولانی تر کردن زمان فیلم هستیم تا به زودی صداگذاری و ساخت موسیقی این فیلم را نیز آغاز کنیم.
این کارگردان درباره تبدیل این پروژه به دو اپیزود تصریح کرد: در پی درگذشت آقای «سیف‌الله داد»، ایده دو اپیزودی شدن این فیلم را من به تهیه‌کننده دادم و خوشحالم که این اتفاق می‌افتد. 
 

 کتاب قانون


«کتاب قانون» مازیار میری
«کتاب قانون» ساخته مازیار میری نیز از فیلمهایی است که اکران آن در عید فطر قطعی شده است.
«کتاب قانون» داستان یک دیپلمات ایرانی است که با زنی مسیحی آشنا می‌شود و ازدواج می‌کند. مازیار میری پیش از این فیلم‌های سینمایی «قطعه ناتمام»، «به آهستگی» و «پاداش سکوت» را کارگردانی کرده است و محسن علی‌اکبری تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «کتاب قانون» را برعهده دارد.
در این فیلم پرویز پرستویی، دارین حمسه، داوود فتحعلی بیگی، مهرداد ضیایی و... بازی می‌کنند.
منبع:فارس 

 

 

 

 



کلمات کلیدی :

برومند و ابر به جمع بازیگران "هیچ" کاهانی اضافه شدند

 

 

مرضیه برومند و صابر ابر به جمع بازیگران فیلم سینمایی "هیچ" به کارگردانی عبدالرضا کاهانی اضافه شدند.

 مهران احمدی و نیره فراهانی دیگر بازیگران این فیلم هستند که 10 شهریور در تهران کلید می‌خورد.  پیش از این حضور پانته آ بهرام، باران کوثری و احمد مهران‌فر در این پروژه قطعی شده بود.

چهارمین ساخته کاهانی که  فضایی اجتماعی دارد، در مرحله پیش‌تولید است و به زودی بازیگر اصلی فیلم معرفی می‌شود. تمام سکانس‌های فیلم "هیچ" در تهران فیلمبرداری می‌شود.

عوامل تولید "هیچ" عبارتند از کارگردان و طرح صحنه و لباس :عبدالرضا کاهانی، نویسنده: کاهانی و حسین مهکام، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، مدیرصدابرداری: جهانگیر میرشکاری، طراح چهره پردازی: نوید فرحمرزی، برنامه ریز: م.احمدی، دستیار اول: دانش اقباشاوی، عکاس: سینا خاکساری، سرمایه گذار: سلیمان علیمحمد و تهیه کننده: کاهانی وعلیمحمد.

"بیست" فیلم قبلی این کارگردان جوان سینما با بازی پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، علیرضا خمسه و.. نوروز امسال اکران عمومی شد و پس از موفقیت در جشنواره فیلم فجر پارسال، در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد و به زودی در جشنواره مونترال به نمایش درمی آید. 

منبع:مهر 

 

 

 

 



کلمات کلیدی :

جشنواره فیلم دووی با "همسر مسافر زمان" آغاز می‌شود

 

 

سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های آمریکایی دووی روز چهارم سپتامبر با نمایش فیلم سینمایی "همسر مسافر زمان" به کارگردانی روبرت شوونتکه در فرانسه آغاز می‌شود.

هالیوود ریپورتر اعلام کرد سازمان‌دهندگان جشنواره 10 روزه دووی روز سه‌شنبه چند فیلم آمریکایی دیگر به برنامه این دوره اضافه کردند که از جمله آنها می‌توان به حضور "روانپزشک" جوناس پاته با بازی کوین اسپیسی و "جوانی پرآشوب" میگل آرتتا با بازی مایکل سرا، جاستین لانگ و ری لیوتا در بخش مسابقه اشاره کرد.

"دنیای شگفت‌انگیز" جاش گلدین با بازی متیو برادریک به همراه "من و اورسن ولز" ریچارد لینکلیتر، "ما می‌توانیم" پائولا مندوزا و گلوریا لا مورته و فیلم پرفروش "ناحیه 9" به کارگردانی نیل بلامکمپ و تهیه‌کنندگی پیتر جکسن هم از دیگر فیلم‌های آمریکایی این دوره جشنواره دووی هستند که در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آیند.

در بخش جنبی مستندهای عمو سام آثاری چون "رویارویی با علی" به کارگردانی پیت مکورمک با موضوع مبارزه با محمد علی مشتزن افسانه‌ای، "شورش" و "ویلیام کانستلر: آشفته کردن دنیا" روی پرده می‌رود و اندی گارسیا که برای گرفتن یک جایزه افتخاری به دووی می‌آید، روز 12 سپتامبر برای علاقمندان کلاس بازیگری برپا می‌کند.

ریاست هیئت داوران بخش مسابقه فیلم‌های بلند سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های آمریکایی دووی را ژان پیر ژونه فیلمساز سرشناس فرانسوی به عهده دارد و برونو پودالیدس و دبورا فرانسوا دیگر اعضای آن هستند. این جشنواره چهارم سپتامبر آغاز می‌شود و تا 13 سپتامبر ادامه دارد. 

منبع:مهر 

 

 

 

 



کلمات کلیدی :

فیلم تازه «کوئنتین تارانتینو» در فرانسه رکورد زد

 

 

«پدرسوخته‌های لعنتی» در شرایطی در آمریکای شمالی اکران عمومی شد، که توانست بهترین فروش روزاول فیلم‌های «کوئنتین تارانتینو» را در فرانسه به خود اختصاص دهد.این فیلم که در 499 سالن سینمای فرانسه به روی پرده رفته است، نزدیک 5/1 میلیون دلار در اولین روز نمایش خود فروش کرد.
جدیدترین ساخته سینمایی تارانتینو که «برادپیت» را در نقش اصلی دارد، محصول شرکت مستقل فیلم‌سازی وینستن است و در 3165 سالن سینمای آمریکا و کانادا ،از امروز به نمایش عمومی درآمده است.
22 کشور جهان هم در 2620 سالن سینمای خود، این فیلم را به نمایش عمومی گذاشته‌اند.
قصه فیلم در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و درباره گروهی سرباز است ،که به یک ماموریت خطرناک بر علیه ارتش آلمان نازی فرستاده می‌شوند.
تحلیل‌گران اقتصادی سینما پیش‌بینی می‌کنند این فیلم با افتتاحیه‌ای 25 تا 30 میلیون دلاری، صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شود.
«پدرسوخته‌های لعنتی» اولین بار ماه مه امسال در جشنواره بین‌المللی فیلم کن نمایش داده شد. این فیلم با هزینه‌ای 70 میلیون دلاری تولید شده است.
رقیب این فیلم در گیشه نمایش «کوتوله‌ها» ساخته «رابرت رودریگوئز» دوست صمیمی کونتیتن تارانتینو است. فیلم که توسط کمپانی برادران وارنر تهیه شده، محصول سینمای کودک و نوجوان است و در 3160 سالن سینما اکران عمومی شده است. برای این فیلم، پیش‌بینی افتتاحیه‌ای 15 تا 20 میلیون دلاری می‌شود.
تحلیل‌گران سینمایی، نیمه دوم ماه آگست را به عنوان زمانی معرفی می‌کنند که معمولا فیلم‌های سینمایی در آن، نمایش موفقیت‌آمیز مالی ندارند.
سال 2005 کمدی «چهل ساله مجرد» با افتتاحیه‌ای 22 میلیون دلاری در ماه آگست نمایش خود را آغاز کرد و به آرامی، تبدیل به یک کار پرفروش 100 میلیون دلاری شد.
این اتفاق در شرایطی رخ داد که هیچ کس پیش بینی چنین موفقیت بالایی را برای این فیلم نمی‌کرد.
اما تحلیل‌گران اقتصادی سینما بعید می‌دانند کار جدید تارانتینو بتواند چنین موفقیتی را تکرار کند.
«منطقه 9» فیلم علمی - تخیلی و دلهره‌آور صنعت سینما، هفته قبل توانست با یک افتتاحیه خوب 35 میلیون دلاری نمایش عمومی خود را آغاز کند.
این موفقیت در شرایطی نصیب این فیلم شد، که هیچ بازیگر سرشناسی در آن حضور نداشت.
صنعت سینما این روزها در حال آماده کردن خود برای نمایش عمومی فیلم‌های اسکاری در فصل پائیز است.
منبع:فارس 

 

 

 

 



کلمات کلیدی :

می‌خواهم یاد "کمال‌الملک" علی حاتمی را زنده کنم

  

 

جمشید مشایخی در مجموعه "سال‌های مشروطه" به کارگردانی محمدرضا ورزی برای دومین بار نقش کمال‌الملک را بازی و تلاش می‌کند این نقش یادآور خاطره همکاری‌اش با مرحوم علی حاتمی در فیلم سینمایی "کمال‌الملک" باشد.

جمشید مشایخی درباره حضور خود در این مجموعه تلویزیونی گفت: من یکبار نقش کمال الملک را در سن پایین تر بازی کردم و حالا قرار است با کارگردان دیگر همان نقش را تکرار کنم.  در"سال های مشروطه" این نقش را در دوران چهار پادشاه و در هرکدام یک سکانس بازی می‌کنم.

وی افزود: بازی در این نقش از طرف محمدرضا ورزی کارگردان پیشنهاد شد و دوستان معتقد بودند که چون در گذشته این نقش را من بازی کردم و عنوان کمال الملک بر روی من از گذشته مانده، نمی‌توانند شخص دیگری را انتخاب کنند. به خاطرهمین موضوع این کار را قبول کردم.

مشایخی در ارتباط با شباهت این دو نقش بایکدیگرعنوان کرد: مرحوم علی حاتمی با نگاه و زاویه ای دیگر آن روزگار را می‌دید و ورزی هم نگاه خودش را دنبال می‌کند. نمی‌توان گفت این دو کمال الملک با هم فرق دارند. البته تجربه کارگردان‌ها با یکدیگر متفاوت است.

وی ادامه داد: مرحوم حاتمی از سن پایین کار خود را در سینما شروع کرد. اما بازیگران حرفه‌ای مختلف با او همکاری می‌کردند، من امروز نمی‌توانم به یک جوان بگویم که  اگر 50 ساله شدی، با تو کار می‌کنم. باید با جوانان همکاری کنیم، آنها باید از ما جلوتر باشند اگر این اتفاق نیافتد، دیگر تکامل در حرفه معنا ندارد. جوان امروز اگر از من پیشتر نباشد جای تاسف است. این وظیفه ما است اجازه دهیم کارگردان‌های جوان دیدگاه و سلیقه‌شان را آنطور که می خواهند، اجرا کنند و نباید مانع آنها شویم.

این بازیگر برجسته سینما و تلویزیون در ادامه خاطر نشان کرد: زمان فیلمبرداری نکته‌ای را به کارگردان تحمیل نمی‌کنم و با کارگردان‌های جوان هم بحث و جدل نمی‌کنم، اگرچیزی به ذهنم برسد آن را با کارگردان مطرح می‌کنم و در نهایت او است که تصمیم می‌گیرد این پیشنهاد را بپذیرد. دوست ندارم نظرم را به کسی تحمیل کنم، این درسی است که از زندگی گرفته‌ام.

وی درباره بازی در نقش کمال الملک و میزان رضایت خود از این حضورگفت: قضاوت درباره این نقش بستگی به نظر مردم و منتقدان دارد، سعی می‌کنم به نقشی که در فیلم مرحوم حاتمی بازی کردم و در ذهن مخاطب ثبت شده و به یادگار مانده، نزدیک شوم. تولید هر فیلم یا مجموعه ای یک کار هنری محسوب می‌شود و کیفیت آن بستگی به عوامل مختلف دارد اما من برای بهتر شدن مجموعه تلاش می‌کنم.

جمشید مشایخی هم اکنون مشغول بازی در اپیزود "خط رو خط" مجموعه راه شیری به کارگردانی مونا زندی است و دو فیلم "خانواده دکتر ارنست" محسن دامادی و "یک گزارش واقعی" داریوش فرهنگ را آماده نمایش دارد. داستان مجموعه "سال‌های مشروطه" در دوره قاجار روایت می‌شود و تصویربرداری آن در کاخ سعد آباد ادامه دارد.  

منبع:مهر 

 

 

 

 



کلمات کلیدی :
<      1   2   3   4   5   >>   >
  • بایگانی

  • یادداشت‌های بایگانی نشده