فروشگاه ایرانی

 
 
 
 
 
سیدرضا شکری: «باورهای دینی امری عاشقانه و درونی است» - خبر هایی از دنیایی بازیگران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیدرضا شکری: «باورهای دینی امری عاشقانه و درونی است»

سینماگران کشور تکنیک سینما را می‌دانند، اما به لحاظ محتوایی در مورد قرآن دچار خلاء‌های اطلاعاتی جدی هستند و لازم است که مورد حمایت حوزه‌های علمیه و کارشناسان قرآنی قرار گیرند. سیدرضا شکری، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، با بیان این مطلب گفت: طلاب حوزه‌های علمیه و کارشناسان قرآنی نسبت به قرآن آشنایی دارند، اما زبان سینما را نمی‌شناسند، بنابراین باید بین این دو گروه ارتباط و تعامل عمیقی برقرار شود.
شکری یادآور شد: خارج کردن قرآن از مهجوریت، هدف مشترک سینماگران مسلمان کشور ما و روحانیون است اما به دلیل عدم ارتباط این دو با هم، این هدف تاکنون محقق نشده است.


شکری با اشاره به اینکه نسبت به گذشته تعامل حوزه‌های علمیه و سینماگران بیشتر شده است، افزود: در سینمای ما فیلم‌هایی ساخته شده که حریم حوزه‌های علمیه را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد و در مقابل فیلم‌های سینمایی ما به ویژه در عرصه قرآن مورد تحلیل و بررسی و نقد روحانیون قرار گرفته است.
وی با تأکید بر اینکه مبلغان مذهبی باید احساس نیاز به قرآن و معنویت را در جامعه ایجاد کنند، اظهار کرد: امروزه سینما به دلیل تأثیرگذاری فراوان می‌تواند بخشی از وظایف مبلغان مذهبی را در جامعه انجام دهد و در مخاطب احساس نیاز معنوی را ایجاد کند و با ساخت آثار دینی و قرآنی فاخر پاسخگوی این نیازها باشد.
وی با اشاره به اینکه تعریف فیلم قرآنی در کشور باید تغییر کند، افزود: تعریف فیلم‌های قرآنی در جامعه ما با محدودیت رو‌به‌روست و فقط آثاری که بر اساس قصه‌های قرآن ساخته شده‌اند فیلم قرآنی نامیده می‌شوند در حالی که دامنه فیلم‌های قرآنی بسیار گسترده است.
شکری ادامه داد: هر فیلمی که بر اساس اندیشه‌های دینی و انسانی ساخته شود و به دنبال ترویج اخلاق باشد، قرآنی است گرچه فیلم‌ساز غیر مسلمان آن را ساخته باشد.
وی با بیان اینکه فیلم تأثیرگذار قرآنی نیازمند دو بال باور اعتقادی و تکنیک فیلم‌سازی است، افزود: اگر فیلم قرْآنی از درون فیلم‌ساز بجوشد و از احساس زلال و ناب او سرچشمه بگیرد، روی مخاطب هم تأثیر عمیق برجای می‌گذارد.
وی تصریح کرد: اگر فیلم‌ساز انسانی معتبر و دین‌باور باشد، اما راه انتقال این معانی و باورها را نداند، نمی‌تواند فیلم تأثیر‌گذاری بسازد، بنابراین فیلم‌ساز باید دارای قدرت بیان قوی و مسلط بر تکنیک سینما باشد تا باورهای اعتقادی‌اش را به گونه‌ای تأثیرگذار برای مخاطبان بیان کند.
شکری افزود: باورهای دینی امری عاشقانه و درونی است و اگر فیلم‌ساز با نگرشی عاشقانه و درونی این باورها را به مخاطب القا‌ کند با پذیرش او رو به رو می‌شود.
تهیه‌کننده سریال تلویزیونی ساعت شنی گفت: قصه‌های قر‌آنی قابلیت دراماتیزه شدن را دارند و فیلم‌سازان می‌توانند با زبان قدرتمند سینما اندیشه‌های قرآنی را بیان کنند. وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده است که فیلم‌های قرآنی در کشور ما با استقبال مخاطبان رو به رو می‌شود، افزود: فیلم‌های قرآنی در کشور ما نسبت به گذشته به لحاظ تکنیکی رشد چشمگیری داشته‌اند و مخاطبان زیادی را جذب کرده‌اند.
شکری یادآور شد: قرآن به عنوان نماد اسلام باید همیشه مورد توجه فیلم‌سازان جهان اسلام به ویژه فیلم‌سازان ایرانی باشد تا آن‌ها آثار بیشتر و جدی‌تری را با محوریت قرآن تولید کنند.
وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی جامعه ایران اقبال گسترده‌ای به سوی قرآن صورت گرفت، تصریح کرد: انقلاب اسلامی باعث شد قرآن بار دیگر همچون عصر پیامبر اکرم(ص) به صحنه اجتماع بازگردد و در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … حاضر باشد.

  
منبع : ایکنا



کلمات کلیدی :
  • بایگانی

  • یادداشت‌های بایگانی نشده