فروشگاه ایرانی

 
 
 
 
 
جمال شورجه به نامه اعتراض‌امیز 12 کارگردان برجسته کشور پاسخ داد - خبر هایی از دنیایی بازیگران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمال شورجه به نامه اعتراض‌امیز 12 کارگردان برجسته کشور پاسخ داد

کارگردان حماسه مجنون با اشاره به بیانیه جمعی از سینماگران گفت: متاسفانه کسانی که به قانون پایبند نیستند امروز دم از عدم رعایت قانون در کشور می زنند.

جمال شورجه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: برخی افراد با استدلال هایی در پی این هستند که ثابت کنند قانون اساسی در کشور اجرا نمی شود.
وی افزود: ریشه چنین استدلال هایی را باید در شکست جبهه مخالف دکتر احمدی نژاد در انتخابات جست و جو کرد. اجرای قانون اساسی پیش از انتخابات هیچ مشکلی نداشت اما حال چه شده که با شکست یک طیف سیاسی مشخص مدعی می شود که کشور قانون ندارد.


این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: جالب است کسانی که پیش از این و به اعتراف خودشان،انواع قانون شکنی ها را در راستای توطئه علیه مردم، رهبری و حاکمیت ملی انجام داده اند حال معترض به عدم رعایت قانون اساسی هستند. وقتی کسانی قانون را رعایت نمی کنند چگونه می توانند دولت را به عدم رعایت قانون اساسی متهم کنند؟
شورجه در ادامه یادآور شد: حقیقت این است که طرفداران نامزد شکست خورده با هزینه های هنگفتی که در انتخابات کردند شکست خوردند و مردم به احمدی نژاد رای دادند. مردم حق انتخاب دارند. به قول ابطحی که از طرفداران کروبی بود تعداد معترضان در انتخابات به 700 هزار نفر هم نمی رسد. این در حالی است که اختلاف آرا بیش از 11 میلیون نفر است.
وی عنوان کرد: چنین تصورات و استدلال هایی یک توهم از پیش تعیین شده است. مخالفان از قبل از انتخابات به خود تلقین کرده بودند که برنده اند چه مردم بخواهند چه نخواهند؛ این افراد بسیار خوش باورند و همانند کبک سر خود را در برف فرو برده اند و نمی دانند در اطرافشان چه اتفاقی افتاده است.
شورجه با اشاره به مردمی بودن احمدی نژاد گفت: رئیس جمهوری در عمل ثابت کرد که مرد حرف نیست و اهل کار و فعالیت است.آنها کارآمدی احمدی نژاد را در دولت نهم دیدند از این رو وی را با اکثریت آرا به عنوان رئیس جمهور منتخب خود در دولت دهم برگزیدند. اهتمام رئیس جمهور دستگیری و حمایت از مستضعفین بود. مردمی که طعم بی عدالتی را در دولت های پیشین دیده بودند با دیدن عملکرد احمدی نژاد و عدالت محوری وی، برای دومین بار او را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند.
مشاور هنری سریال حضرت یوسف (ع) خاطرنشان کرد: اینکه برخی بگویند چون نامزد منتخب من رای نیاورده پس قانون اساسی اجرا نشده است دموکراسی من درآوردی است؛ دموکراسی حقیقی آن است که فردی از جنس مردم ،خواب و خوراک را از خود و کابینه وزرایش بگیرد تا در وضعیت مردم تغییری ایجاد شود.
کارگردان فیلم سینمایی نفوذی یادآور شد: بهتر است این گروه از لجاجت ها و طبقه بندی مردم دست بردارند. انتخابات تمام شده و بهتر است این عزیزان ،خود را فراتر از قانون اساسی ندانند زیرا این مصداق قانون گریزی است.
این کارگردان سینما و تلویزیون خطاب به برخی از سینماگران گفت: بهتر است این افراد بیش از این خود را مضحکه عام و خاص و برخی از سیاستمداران نکنند. من می دانم برخی از این افراد که نامشان در بین امضا کنندگان بیانیه روز شنبه دیده می شود چند میلیارد تومان از دولت نهم پول گرفته اند. نام برخی از این کارگردانان همچنان بر تارکه فیلمسازان دولتی می درخشد و تمام فیلم هایی که ساخته اند با حمایت دولت ساخته شده است. هزچند که این افراد از بودجه های دولتی برای دهن کجی به دولت استفاده کرده اند تا در جشنواره های بین المللی موفق باشند.
وی افزود: بسیاری از این فیلمسازان با ساخت سریال هایی در تلویزیون دستمردهای چند میلیونی گرفتند و هم اکنون نیز برای تلویزیون کار می کنند. اعتقاد دارم آنها برای تامین شدن سفرهای خارج از کشورشان دست به انتشار چنین بیانیه هایی می زنند. بسیاری از این کارگردانان در خانه های چند میلیاردی زندگی می کنند و خود را تافته ای جدا بافته از مردم می دانند در حالی که برخی از فیلمسازان به سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند.
شورجه در ادامه یادآور شد: این افراد نمک خوردند و نمکدان را شکستند. برای رسیدن به اهداف خود از بودجه های دولتی استفاده کردند و امروز بر علیه دولت بیانیه صادر می کنند. شورجه ادامه داد: اگر قانون دست اینها بود نه جمهوریت را می خواستند و نه اسلام را همانند یکی از همین افراد که در جشنواره ای گفت که اگر مردم کشور ما همانند مصر بی حجاب باشند چه می شود؟ آنها می خواهند از الفاظ اینچنینی سوء استفاده کرده و مظلوم نمایی کنند در حالی که وضعیت معیشتی آنها بیانگر همه چیز است و نیازی به تفسیر ندارد.



کلمات کلیدی :
  • بایگانی

  • یادداشت‌های بایگانی نشده