فروشگاه ایرانی

 
 
 
 
 
راهنمای نگارش فیلمنامه - خبر هایی از دنیایی بازیگران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای نگارش فیلمنامه

آیاشخصیت پردازی راخوب انجام داده اید؟

میدونم که یک فصل مفصلی ازشخصیت پردازی داریم ولی میخوام چندنکته تجربی براتون بگم.

تهیه کندگان اولاً می خواهندببینندآیاشخصیتی راپرداخت کرده ایدکه تماشاگربااوهمذات پنداری کندیانه؟ بین

دوست داشتن وهمذات پنداری فرق است.بارجوع به آثارشکسپیرمتوجه می شویم که مَکبث آدم خوبی

برای هم صحبتی مانیست؛امامی توانیم وجوهی ازخودرادراوببینیم.اگرچه برای پیشرفت حرفه ای

خودکسی رابه شیو?مَکبث نکشته ایم،امامی توانیم وسوس?دستیابی به قدرت رادرک کنیم ومتوجه می

شویم که وقتی خطای مهمی ازآدم سربزند،دیگرنمی تواندبرگرددودوباره مرتکب آن نشود

بلکه اد امه می دهدواشتباهات بیشتروبدتری می کند.

هرچه فیلمنامه اجاز?بیشتری بدهدکه خواننده درآن بیشتر((زندگی))کندوصرفاًخواننده نماندفیلم موفق

تری ازآب درخواهدآمد.برای رسیدن به این هدف که تماشاگروقتی فیلم شمارا     

می بیندفراموش کندکه درسالن سینمانشسته است می توانیدازشیو? خلق شخصیت

ِمحوری همدردی برانگیزاستفاده کنید.ازطرف دیگراکثر مخاطبان راهنگامی ازدست می

دهیدکه متّکی به شخصیتهای نوعی(یاتیپ های)نژادی،شغلی،ملیتی ویاجنسی و...باشید.یکی

دیگرازعواملی که قابلیت فروش رابالامی بردوقت باارزشی است که برای نوشتن فیلمنامه صرف می

کنید.اگرجنبه ای ازفکراولیه شماراتحریک به نوشتن می کند،به احتمال زیاددیگران

رامشتاق دیدنش خواهدکرد.

این سوال راازخودبپرسیدشایدکمک کند: علّت تمایل شمابرای تعریف این داستان چیست؟شاید

همین علّت مهمترین عامل فروش باشد.

واین پایان فصل اول مابود.

 



کلمات کلیدی :
  • بایگانی

  • یادداشت‌های بایگانی نشده